Tyto podmínky dobíjení vozidel jsou platné platné od 01.07.2023
1. Tyto podmínky dobíjení vozidel („PDV“) jsou nedílnou součástí smlouvy na dobíjení – PREpoint, resp. kupní smlouvy o prodeji elektřiny ve veřejných dobíjecích stanicích („smlouva“) uzavřené mezi zákazníkem a společností Pražská energetika, a. s., IČO: 60193913, se sídlem: Na Hroudě 1492/4, 100 00 Praha 10, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. B 2405 („PRE“).
2. Předmětem smlouvy je prodej elektřiny zákazníkovi za účelem dobíjení elektrického vozidla („Vozidlo“) prostřednictvím veřejných dobíjecích stanic („Dobíjecí stanice“), které jsou součástí sítě PREpoint („Dobíjecí stanice PREpoint“) a doplňkově i na těch, které jsou provozovány obchodními partnery PRE („Dobíjecí stanice ostatních provozovatelů“). Aktuální seznam Dobíjecích stanic PREpoint je uveden na www.premobilita.cz a PRE si vyhrazuje právo tento seznam kdykoliv změnit.
3. Dobíjení Vozidel nemusí být poskytováno na Dobíjecích stanicích po celou dobu účinnosti smlouvy neomezeně, zejména pak z obchodních či technických důvodů či z důvodů vyšší moci, ve stavu nouze v energetice či jeho předcházení.
4. Stání u Dobíjecí stanice na vyhrazeném parkovacím místě je povoleno pouze v případě skutečného dobíjení Vozidla a po nezbytně nutnou dobu. PRE není povinna zajistit vyhrazené parkovací stání u Dobíjecí stanice.
5. Zákazník je povinen postupovat při obsluze Dobíjecí stanice v souladu s návodem k použití a pokyny k obsluze, které jsou dostupné na samotné Dobíjecí stanici.
6. K ovládání Dobíjecí stanice a k určení množství odebrané elektřiny slouží pouze karta/čip, která byla schválena PRE.
7. Svěří-li zákazník kartu/čip třetí osobě, odpovídá, jako by kartu/čip opatroval sám. Zákazník odpovídá za všechny škody či dluhy, které vzniknou používáním nebo v souvislosti s používáním kterékoliv karty/čipu, kterou převzal od PRE, včetně škod vzniklých při případném zneužití karty/čipu, a tyto veškeré škody a dluhy se zavazuje PRE uhradit.
8. V případě odcizení, ztráty nebo poškození karty/čipu je zákazník povinen kontaktovat PRE telefonicky na čísle 267 055 267 nebo elektronicky na premobilita@pre.cz, a to bez zbytečného odkladu od zjištění dané skutečnosti. PRE na základě hlášení provede deaktivaci karty/čipu.
9. Zákazník uhradí PRE cenu za dobíjení stanovenou v účinném ceníku dobíjení, který je uveřejněn na www.premobilita.cz („Ceník“),dle údaje o dobíjení zaznamenaného Dobíjecí stanicí.
10. PRE má právo v přiměřeném rozsahu změnit ceny stanovené v Ceníku, a to především z důvodu vývoje na trhu (například zvýšení cen na velkoobchodním trhu), změn devizových kurzů nebo z důvodu legislativních změn. Úprava ceny bude provedena vydáním nového znění Ceníku, který PRE zveřejní na www.premobilita.cz a změnu oznámí zákazníkovi na jeho e-mailovou nebo poštovní adresu. Změna ceny nabývá účinnosti dnem, který je stanoven v Ceníku. Zvýšení ceny oznámí PRE minimálně 30 dní před dnem nabytí účinnosti změny. Zákazník má v případě nesouhlasu se zvýšením ceny právo ukončit závazek ze smlouvy výpovědí zaslanou do 5. dne přede dnem nabytí účinnosti změny; výpověď v takovém případě nabývá účinnosti v den předcházející den nabytí účinnosti změny ceny. Doplnění či odstranění Dobíjecích stanic ostatních provozovatelů do/z Ceníku není považováno za změnu Ceníku, a není tak zvlášť oznamováno zákazníkovi.
11. PRE provádí vyúčtování ceny za dobíjení vždy za kalendářní měsíc. Faktura má splatnost 17 kalendářních dní ode dne jejího vystavení. Faktura bude zasílána elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě.
12. Všechny platby podle smlouvy se provádí bezhotovostním převodem na účet PRE. Zákazník je povinen platbu označit správným variabilním symbolem určeným PRE. Číslo účtu PRE a variabilní symbol jsou uvedeny na faktuře. Všechny platby se provádějí v korunách českých.
13. V případě prodlení s úhradou kterékoliv splatné pohledávky podle smlouvy je zákazník povinen uhradit PRE smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý, byť i jen započatý den prodlení; zákazník v postavení spotřebitele je povinen hradit úrok z prodlení ve výši stanovené příslušným právním předpisem. Po dobu prodlení s úhradou kterékoli splatné pohledávky podle smlouvy si PRE vyhrazuje právo pozastavit zákazníkovi možnost dobíjení. V případě, že nedojde k uhrazení splatné pohledávky ani po upozornění, může PRE od smlouvy odstoupit.
14. PRE zpracovává osobní údaje poskytnuté zákazníkem a následně získané v průběhu plnění smlouvy v souladu s právními předpisy především pro účely uzavření a plnění smlouvy a plnění právních povinností. Podrobné informace o účelu, rozsahu a podmínkách zpracování osobních údajů a právech zákazníka lze nalézt v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů ve společnostech Skupiny PRE", který je umístěn na www.pre.cz/ochranaudaju
15. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (dále jen „ČOI“, www.coi.cz). Zákazníci v postavení spotřebitele mohou dle zákona o ochraně spotřebitele mimosoudně řešit spory vyplývající ze smlouvy u ČOI a v případě smlouvy uzavřené elektronicky jsou oprávněni vyžít platformu EU dostupnou na: https://webgate.ec.europa.eu/odr.
16. PRE je oprávněna v přiměřeném rozsahu tyto PDV měnit, a to především z důvodu změn legislativy či nových postupů a obchodní standardů. Změnu PDV provede vydáním nového znění PDV, které nahrazuje jejich předchozí znění. Nové znění PDV PRE nejméně 30 dní před dnem nabytí účinnosti změny PDV oznámí zákazníkovi na e-mailovou nebo poštovní adresu. S touto změnou je zákazník povinen se seznámit a v případě nesouhlasu s navrhovanou změnou PDV je oprávněn závazek ze smlouvy ukončit písemnou výpovědí zaslanou do 5. dne přede dnem nabytí účinnosti změny; výpověď v takovém případě nabývá účinnosti v den předcházející den nabytí účinnosti změny. Právo vypovědět smlouvu však zákazníkovi nenáleží v případě, že změnou dochází výhradně k rozšíření práv zákazníka.
17. Závazek ze smlouvy se řídí právem ČR. K rozhodování soudních sporů v souvislosti se smlouvou je příslušný soud podle sídla PRE. V případě rozporu mezi smlouvou a těmito OPD má přednost ujednání smlouvy.